Sponsormogelijkheden

Waarom de NN CPC Loop Den Haag sponsoren?


De populariteit van het beoefenen van de hardloopsport in Nederland is de afgelopen vier decennia spectaculair gestegen. Hardlopen is de derde sport van Nederland. Bijna 3,9 miljoen mensen in Nederland doen aan hardlopen, trimmen of joggen (Bron: Van Bottenburg-WJH Muller instituut). Maar liefst 1,6 miljoen mensen loopt minstens 1 keer per week. 1,3 miljoen mensen doet daarbij regelmatig mee aan hardloopevenementen. Hardlopen heeft een zeer positief imago, het is een sport voor doorzetters maar de prestatie - hoe vaak, hoe ver, hoe snel - verschilt per individu. Hardlopen kan op elk moment van de dag, willekeurig waar.

 


Golazo Nederland

De NN CPC Loop Den Haag wordt georganiseerd door Golazo Nederland. In 2014 bundelden Like2Run, de Stichting Marathon Eindhoven, Utrechtrent, Topsport Noord Nederland en Golazo Sports de krachten in Golazo Sports Nederland met kantoren in Rotterdam, Eindhoven en Groningen. Het totaal aantal deelnemers verdeeld over de Nederlandse evenementen bedraagt 240.000 deelnemers. Golazo heeft als doel de deelnemer een kwalitatief hoogwaardig evenement aan te bieden. Innovatie, vitaliteit en klantgerichtheid staan bij ons altijd op nummer 1!


NN CPC Loop Den Haag

Op zondag 11 maart 2018 vindt de 44e editie plaats van de NN CPC Loop Den Haag met naar verwachting 45.000 tot 50.000 deelnemers. Dit Haagse familie-evenement trekt jaarlijks tienduizenden deelnemers en bezoekers. Jong en oud, scholen en bedrijven, voor iedereen is er een geschikte afstand in de Hofstad!

Uiteraard gaat internationaal de belangstelling voor de NN CPC Loop Den Haag uit naar de snelle NN Halve Marathon. Er is echter veel meer dan dat. Vele duizenden lopers en toeschouwers beleven plezier aan de Ernst & Bobbie Kinderloop 1 km, de Triodus Jeugdloop 2,5 km, de 5 km Loop Gepresenteerd door AD (incl. Business Runs) en de AA Drink 10 km Loop (incl. Business Runs). Het evenement heeft een sterke regionale binding maar wel met internationale allure. 

De NN CPC Loop Den Haag kan met recht een traditie genoemd worden en het huisvest tevens de grootse scholenloop van Nederland met duizenden kinderen van bijna 100 scholen.


Positie in Nederland

 Mediabereik:
  • Grootste sportevenement van Den Haag, 10e grootse eendaagse evenement van Nederland (Bron: Respons monitor)
  • 200.000 bezoekers aan het evenement
  • 42.000 deelnemers in 2017
  • Samenvatting NOS Studio Sport 929.000 kijkers
  • Samenvatting TV West 151.000 kijkers
  • Sterke partners, zoals onder andere AD, AA Drink, Sky Radio en de Gemeente Den Haag
Statistieken Social Media 2017:
  • Facebook: 12.791 fans (in 2016:12.791)
  • Twitter: 4.175 volgers (in 2016: 3.946)
    Trending topic #CPC17 vanaf 07.00 uur
  • Instagram: 925 volgers (in 2016: 525)
Website (periode 13 oktober 2016 – 26 maart 2017):
App:
  • Totaal aantal downloads: 31.063


Sponsormogelijkheden

Onderstaand overzicht beschrijft de belangrijkste kenmerken van de NN CPC Loop Den Haag. Afhankelijk van de marketing- en/of communicatie doelstellingen doen wij graag een passend voorstel. Wij geloven niet in sponsorpakketten, maar bieden liever maatwerk. Uiteindelijk is het belangrijkste doel om samen met u als sponsor/partner een geslaagd evenement neer te zetten. Neem dus contact met ons op en wij werken graag een concreet voorstel uit.

Exposure
Online/offline communicatie:
  • Event advertising (event flyers, posters, inschrijfformulier, enveloppen etc.)
  • Print support
  • Online
  • Web
  • E-mail (mailingen)
  • Social media
Branding & Visibility:
  • Reclamemateriaal langs het parcours, op en rondom het evenementen terrein
  • Eventactivaties
  • Logo vermelding op communicatiemateriaal
  • Zichtbaarheid bij (eventuele) persconferenties
  • Branden van Cheering Points langs het parcours
Marketing & Sales:
  • Verkoopacties op de website, het digitale inschrijfformulier en digitale mailings
  • Kortingsbonnen en acties in startpakket
  • Kortingsbonnen en acties in (digitale) goodiebag (niet bij alle evenementen)
  • Sampling activiteiten onder toeschouwers
Employee & relation benefits
  • Deelname met eigen personeel en relaties in teamverband (Businessruns)
  • Eigen bedrijfskampioenschap
  • Gezamenlijk volgen van trainingen en seminars met collega's en relaties
  • Cheeringpoints langs het parcours voor collega's en familie
  • VIP ontvangst
  • Energylab
Maatschappelijke betrokkenheid
  • Support Goede Doel
  • Sportstimulering jeugd
  • Sportstimulering onder minder bedeelden in de regio
  • Gezondheid en vitaliteit van personeel (Energy Lab)
  • Acties ter stimulering verduurzamen van het evenement


Contact

E-mail: sponsoring@golazo.com 
Vermeld s.v.p. de naam van het evenement